Oyun Terapisi Nedir ? Uygulandığı Sorun Alanları Nelerdir?
Çocuklarla yapılan klinik görüşme ve değerlendirme sonucunda Amerika da yapılan araştırma sonuçları şu şekildedir:
Boşanmış ailelerin çocuklarında duygusal uyumunda gelişme(Mendell.1983), Selective mutizm( Seçici dilsizlikte) düzelme(Barlow, Strother, Landreth,1986), ihmal edilen ve su istimal edilen çocukların duygusal uyumunda gelişme(Mann ve McDemott, 1983) Konuşma problemlerinde düzelme( Axline ve Rogers 1945, Dupent et al 1953, Reynert 1946, Winn 1959)Ayrılık endişesinde azalma( Milos ve Reis, 1982), Kekemelikte düzelme( Wakaba,1983)Yetersiz çocukların akademik öğrenme performansında yükselme( Axline 1949, Guerney 1983, Holmer 1937, Jones 1952, Machler 1965, Moustakes 1951, Sokoloff 1959) Agresif davranıslarda düşüş, davranışları ortaya koyma (Willock 1983) Daha iyi bir sosyal ve duygusal uyum (Andriola 1944, Axline 1948,1964 Baruch 1952 Conn 1952 King ve Ekstein 1967, Ude Pestel 1977) Ayrıca bu çalısma sonrasında Çocukların olumlu bir benlik algısı geliştirmesi, Kendini duygu ve düşüncelerini ifade etme becerisinde artıs, Duygusal zorlanma ile bas edebilecek beceri kazandırma, Madde bağımlılığını önleme, Davranış bozukluklarında azalma ve ortadan kalkma, Stresle bas etme becerisi kazanma, çocukların yasadıkları duygusal sorunlarla baş edebilmelerini sağlamak, çocuğun kendini ifade edebilmesine olanak sağlanması, çocuğun kendi hakkında olumlu duygular geliştirmesinin sağlanması, çocuğun dış dünyada rahat ve uyumlu bir şekilde işlev görmesini sağlamak amaçlanmaktadır. KAYNAKÇA 1-Landreth, G. (2011) Oyun terapis İlişki Sanatı.Tibyan Yayıncılık: İzmit 2- Özdoğan, B. (2000) Çocuk ve Oyun.Anı Yayıncılık: Ankara. 3- Ryan, V. Wilson, K. (2016) Yönlendirmesiz Oyun Terapisinde Vaka Çalışmaları.Nobel Yayınları: Ankara. 4-VanFleet, R. (2018) Çocuk Merkezli Oyun Terapisi.Apamer Psikoloji Yayınları:İstanbul